Strona główna mapa kontakt
Czcionka: mniejsza czcionka normalna czcionka większa czcionka
Kontrast Wersja kontrastowa
BIP

​Robotyka i programowanie w Gminie Oleszyce - RaP STEAM

​Robotyka i programowanie w Gminie Oleszyce - RaP STEAM
2024-03-27
Obrazek Gmina Oleszyce w dniu 26 marca 2024 roku podpisała umowę na realizację  projektu pn. „RaP STEAM – robotyka i programowanie w szkołach podstawowych z terenu województwa podkarpackiego”. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, Priorytet FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działanie FEPK.07.10 Kształtowanie kompetencji w zakresie robotyki i programowania.
Celem projektu jest promocja rozwoju robotyki edukacyjnej oraz nauki programowania, opracowanie programu zajęć z zakresu robotyki i programowania, wspieranie organów prowadzących szkoły podstawowe w odpowiednim doposażeniu placówek, służącym realizacji zajęć z programowania z wykorzystaniem robotów edukacyjnych, wspieranie rozwoju kompetencji nauczycieli.
Realizacja projektu jest przewidziana na lata 2023 – 2029. W tym czasie ze szkoleń z zakresu robotyki i programowania skorzysta ponad 1900 osób (w tym nauczyciele i nauczycielki oraz przedstawiciele kadry zaradzającej szkół z terenu województwa podkarpackiego). Natomiast uczniowie i uczennice z klas 4-8 skorzystają z zajęć pozalekcyjnych z robotyki z elementami programowania, jak również z pozostałych form wsparcia przewidzianych w projekcie (warsztaty, obozy kształtujące umiejętności uczniów  i uczennic w zakresie robotyki i programowania).

Zadania przewidziane w projekcie:
  1. opracowanie jednolitego programu nauczania informatyki z wykorzystaniem zajęć z robotyki edukacyjnej i programowania oraz  zajęć pozalekcyjnych z robotyki edukacyjnej w szkole;
  2. opracowanie materiałów metodyczno-dydaktycznych dla uczniów i nauczycieli dla wszystkich zakresów nauczania/szkolenia z robotyki edukacyjnej i programowania robotów;
  3. wyposażenie szkolnych pracowni w zestawy robotyczne, których liczba będzie zależna od liczby uczniów w klasach IV-VIII w szkole;
  4. przeprowadzenie szkoleń dla nauczycieli i kadry zarządzającej szkół;
  5. sfinansowanie zajęć pozalekcyjnych z robotyki edukacyjnej prowadzonych przez przeszkolonych w projekcie nauczycieli;
  6. organizację wydarzeń: pikników naukowych promujących robotykę, naukę programowania, nauczanie STEAM, konkursów/zawodów, warsztatów, obozów dla uczniów z programowania i robotyki.

 

Czytano: 5485 razy
WARTO ZOBACZYĆ

Aktualności

Dodano: 2024-12-23
Serdecznie zapraszamy na Koncert Kolęd w wykonaniu Olgi Szomańskiej, który odbędzie się 11 stycznia 2025r. o godz. 18:00 w sali widowiskowej MGOK ...
Dodano: 2024-12-13
Gmina Oleszyce uzyskała dofinansowanie z Unii Europejskiej na projekt pn.: „Przebudowa sieci wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Oleszyce” nr FEPK.02.06-IZ.00-0056/23. Przedmiotowy projekt polega ...
Dodano: 2024-11-28
Burmistrz Miasta i Gminy Oleszyce ogłasza I przetarg nieograniczony ustny na sprzedaż nieruchomości mienia komunalnego położonego na terenie gminy Oleszyce. Więcej informacji ...
Dodano: 2024-12-20
Gminny punkt konsultacyjno-informacyjny Programu Czyste Powietrze informuje, że z dniem 28.11.2024 r. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wstrzymał przyjmowanie wniosków w ramach programu ...
kalendarz wydarzeń
Wyświetl kalendarz na poprzedni miesiąc listopad 2023 Wyświetl kalendarz na następny miesiąc
PN WT ŚR CZ PT SB ND
 12345
678
9
101112
13
14
15
161718
19
202122232425
26
27
28
2930 
archiwum
e-usługi
dokumenty do pobrania
BIP
aplikacja mobilna
epuap
[ZAMKNIJ] Nowe zasady dotyczące cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.